Waar de Waalhaven voorheen gesegmenteerd werd op basis van geografische ligging, is nu besloten te vermarkten aan de hand van vier Product Markt Combinaties. De PMC’s Logistiek, Maritiem, Lichte industrie en Kantoren – ook wel “clusters” genoemd – sluiten aan bij de vraag van de markt en het productaanbod van nu. Zij vertegenwoordigen ieder de unieke eigenschappen en mogelijkheden van gebied.
Focus op nichemarkten
De Waalhaven zit in een competitieve markt. Kijkend naar het aanbod van de Waalhaven, het aanbod van de concurrentie en huidige vraag hebben wij Havenbedrijf Rotterdam geadviseerd te focussen op nichemarkten binnen de PMC’s: Logistiek, Lichte industrie, Maritiem en Port offices.
Twee-sporenstrategie
Op basis van uitgebreid onderzoek bedachten wij een twee-sporenstrategie. De strategie richt zich enerzijds op het beter afstemmen van vraag en aanbod, en anderzijds op het proactief zichtbaar en kenbaar maken van de Waalhaven en de beschikbare terreinen. Voor beiden sporen zijn reeds trajecten opgestart. Met Inspiratie bedacht de gebiedsbranding campagne voor de Waalhaven. Ook werken we aan een acquisitie- en contactstrategie.