Gebiedsmarketing & branding Dordrecht Inland Seaport.

Herpositionering, propositie & nieuwe merknaam

De haven van Dordrecht is een onderscheidende & unieke haven die zich voornamelijk focust op de maritieme maakindustrie. Tot voor kort heette de haven van Dordrecht; Zeehaven Dordrecht. Omdat deze naam niet meer aansluit bij de nieuwe positionering en propositie, en het onderscheidend vermogen t.o.v. Rotterdam onvoldoende benadrukt, bedacht Met Inspiratie een nieuwe merknaam: Dordrecht Inland Seaport. De haven van Dordrecht wordt vaak gezien als een smerig en verouderd industrieterrein, maar dat is niet juist.

De ligging op het multimodale kruispunt van voor- en achterland en een waterdiepte van bijna 10 meter, maken deze haven uniek. Door de waterdiepte is deze haven namelijk ook toegankelijk voor zeeschepen. Daarnaast heeft de landinwaartse ligging als voordeel dat de filegevoelige A15 wordt vermeden en goed opleid personeel dichtbij woont. De nabijheid van meer dan 1.000 potentiële klanten en leveranciers, maakt het voor bedrijven mogelijk om te groeien, innoveren en duurzaam te ontwikkelen. Dordrecht Inland Seaport brengt bedrijven simpelweg verder. DORDRECHT INLAND SEAPORT. GETS YOU CLOSER. 

Campagne focust op imago & vermarkten kavels

De campagne richt zich zowel op het verbeteren van het imago van Dordrecht Inland Seaport als het vermarkten van de beschikbare kavels en panden. Daarnaast wordt ook de ontwikkelvisie van Havenbedrijf Rotterdam belicht. Ter ondersteuning van het sales team, creëerde Met Inspiratie een salestoolkit. De salestoolkit is zowel in het Nederlands als Engels online en offline beschikbaar. De kit bestaat uit een promofilm, 360º Virtual Reality Experience, factsheet met inlays per kavel, presentatie, 3D kaarten en een landingspagina: www.portofrotterdam.com/dordrecht. Ook sieren promotieborden het gebied.